Welcome in Greece Welcome in Greece

 

Welcome in Greece



ΑρχικήInitial ΠίσωBack

Αλβανοί Λαθροθήρες στο Γράμμο-Στόχος τα αγριόγιδα της προστατευόμενης περιοχής του Πληκατίου
.

Σε μάστιγα έχει εξελιχθεί το παράνομο κυνήγι αγριόγιδων από Αλβανούς λαθροθήρες, που έχουν μετατρέψει σε κυνηγετικό τόπο την προστατευόμενη περιοχή του Πληκατίου στην Κόνιτσα.
Η παρθένα περιοχή του Γράμμου και συγκεκριμένα το Δ.Δ. Πληκατίου του δήμου Μαστοροχωρίων του Νομού Ιωαννίνων, σε απόσταση αναπνοής από τα ελληνο-αλβανικά σύνορα, φιλοξενεί, στο μόνιμο καταφύγιο θηραμάτων, 20 άτομα αγριόγιδων, τα οποία αποτελούν μόνιμο στόχο λαθροκυνηγών από τη γείτονα χώρα.
Το φαινόμενο είναι επαναλαμβανόμενο, καθώς η φύλαξη της περιοχής μάλλον αποδεικνύεται ανεπαρκής και οι κάτοικοι ζητούν να ληφθούν μέτρα για να μην εξαφανιστεί αυτό το σπάνιο είδος.

Το τελευταίο περιστατικό Σύμφωνα με καταγγελίες στην εφημερίδα μας, την περασμένη Κυριακή, δυο Αλβανοί λαθροκυνηγοί εισέβαλλαν στον ελλαδικό χώρο με σκοπό τη θήρευση αγριόγιδων.
Μάλιστα, στις απόκρυμνες πλαγιές του Γράμμου του Δήμου Μαστοροχωρίων – Κόνιτσας στο Δ.Δ. Πληκατίου, πάνω από το ξενοδοχείο «Αγριολούλουδο Γράμμου», ένας από τους λαθροκυνηγούς έπεσε στο γκρεμό, με αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό του.
Στην περιοχή έσπευσαν άμεσα δυνάμεις της 5ης ΕΜΑΚ Ιωαννίνων και ξεκίνησε επιχείρηση απεγκλωβισμού, χωρίς όμως επιτυχία.
Χθες, η 5η ΕΜΑΚ ξεκίνησε νέα προσπάθεια για τον απεγκλωβισμό του Αλβανού λαθροκυνηγού, ο οποίος βρίσκεται σε απόκρημνο σημείο, βάθους 100 μέτρων.
Στην επιχείρηση διάσωσης, συμμετείχαν έξι (6) πυροσβεστικοί υπάλληλοι με δυο (2) οχήματα.
Για το περιστατικό έχει ενημερωθεί η Δ/νση Δασών Ηπείρου.

Τι λένε οι μάρτυρες
Ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου αλλά και οι επισκέπτες άκουσαν τους πυροβολισμούς των λαθροκυνηγών και έσπευσαν να δουν τι συμβαίνει, αν και ήταν σίγουροι πως πρόκειται για «απρόσκλητους» επισκέπτες, οι οποίοι είχαν βάλει στο μάτι τα αγριόγιδα.
Εκμεταλλευόμενοι λοιπόν την ύπαρξη τηλεσκοπίου στο ξενοδοχείο, είδαν με τα ίδια τους τα μάτια τους λαθροκυνηγούς να επιδίδονται στο αγαπημένο τους, αλλά «απαγορευμένο» σπορ.
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που πέφτει στην αντίληψή τους τέτοιο περιστατικό, καθώς συχνά – πυκνά λαθροκυνηγοί από τη γείτονα χώρα δράττονται της ευκαιρίας να εξοντώσουν ανενόχλητοι το σπάνιο αυτό είδος.
Το θέμα είναι γνωστό και έχουν ενημερωθεί οι αρμόδιοι, ωστόσο οι περιπτώσεις που φθάνουν στη δικαιοσύνη είναι λίγες για το συγκεκριμένο είδος.
Όπως και στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι κυνηγοί θα ισχυριστούν ότι βρέθηκαν στην περιοχή για άλλο λόγο, όπως για παράδειγμα, για να μαζέψουν τσάι.
Ο κάθε νοήμων άνθρωπος όμως, αντιλαμβάνεται ότι κανείς δε θα διακινδύνευε τη ζωή του, περιφερόμενος σε απόκρημνα σημεία και μάλιστα βραδινές ώρες, για να μαζέψει βότανα...

Ο στόχος είναι άλλος και προφανής...
Το αν όμως είναι κυνηγοί που μετατρέπονται σε λαθροκυνηγούς ή απλά πρόκειται για άτομα που τους ενδιαφέρει μόνο το κρέας δεν μπορεί να αποδειχτεί.
Και στο παρελθόν υπήρξαν πολλά κρούσματα και μάλιστα υπάρχουν και φωτογραφίες (τις οποίες δημοσιεύουμε σήμερα) όπου διακρίνονται λαθροκυνηγοί να εισέρχονται στην περιοχή του Πληκατίου.
Αυτή ήταν μια αποκάλυψη, η οποία δεν έφερε αποτέλεσμα, έδειξε όμως ότι το πρόβλημα υπάρχει.

Η κινητοποίηση της Ε' ΚΟΗ
Η Ε' Κυνηγετική Ομοσπονδία Ηπείρου, από την πρώτη στιγμή, έδειξε ιδιαίτερη ευαισθησία για το θέμα, το οποίο γνωρίζει ότι συμβαίνει εδώ και χρόνια.
Μάλιστα, η διοίκηση έχει στείλει στο σημείο ένα αυτοκίνητο με δυο θηροφύλακες για να ενημερωθούν για το περιστατικό.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο Παναγιώτη Σκαμαντζούρα, παρά την κινητοποίηση της Υπηρεσίας, το θέμα παραμένει μετέωρο, καθώς όπως χαρακτηριστικά τόνισε «δεν επαρκούν 30 θηροφύλακες για τη φύλαξη της Ηπείρου».
Ο ίδιος θα επιδιώξει, το πιθανότερο εντός της εβδομάδας, να συναντηθεί με τις ομόλογες οργανώσεις της Αλβανίας, προκειμένου να βρεθεί επιτέλους λύση, αν και ο νόμος δένει τα χέρια της ΚΟΗ, καθώς απαγορεύει την παρουσία θηροφυλάκων σε απόσταση 500 μέτρων από τα ελληνοαλβανικά σύνορα.
Ο κ. Σκαμαντζούρας καλεί, μέσω των «Π.Ν.», όλες τις υπηρεσίες της περιοχής μας να κινητοποιηθούν για να εκλείψει αυτό το «ντροπιαστικό», όπως το χαρακτήρισε, φαινόμενο.

«Αδίστακτοι οπλοφόροι»
Ο κ. Σκαμαντζούρας έκανε λόγο για «αδίστακτους οπλοφόρους» από τη γειτονική χώρα, οι οποίοι θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο την άγρια πανίδα αλλά και τη ζωή των κατοίκων της περιοχής αλλά και των αρχών, καθώς προκειμένου να γλιτώσουν τη σύλληψη είναι ικανοί για τα πάντα...
Άξιο ενδιαφέροντος πάντως, είναι το γεγονός ότι τους Αλβανούς λαθροθήρες καλύπτουν και κάποιοι Έλληνες που εξυπηρετούν ιδία συμφέροντα...

Το αγριόγιδο
Το αγριόγιδο δεν είναι απλώς ένα προστατευόμενο από τη νομοθεσία είδος. Ο ρόλος του στα ευαίσθητα ορεινά οικοσυστήματα είναι ανεκτίμητος. Είναι το μόνο άγριο μεγάλο φυτοφάγο θηλαστικό που ζει στα μεγάλα υψόμετρα των βουνών της πατρίδας μας. Η παρουσία του σε μεγάλους αριθμούς επιβάλλεται για να μπορεί να στηρίξει τροφικά όλα τα είδη που βρίσκονται σε ανώτερες βαθμίδες της τροφικής αλυσίδας (λύκος, χρυσαετός, όρνιο, γυπαετός).
Η εξαφάνισή του ή ο περιορισμός του σε μετρημένα στα δάχτυλα άτομα, προκαλεί μεγάλες ανισορροπίες στα ορεινά οικοσυστήματα. Η απώλεια ενός πληθυσμού αγριόγιδου από ένα βουνό είναι συνήθως οριστική, αφού δεν υπάρχουν περιπλανώμενα άτομα που τυχαία μπορεί να εποικίσουν ξανά ένα βουνό. Η γεωγραφική απόσταση που χωρίζει τους ελληνικούς πληθυσμούς του αγριόγιδου μεταξύ τους και το γεγονός πως τα κοπάδια με τα θηλυκά χαρακτηρίζονται από μεγάλη φιλοπατρία -πράγμα που σημαίνει πως δύσκολα μετακινούνται από βουνό σε βουνό- υποδηλώνει αυτήν ακριβώς την αδυναμία του είδους να επανέλθει σε περιοχές από τις οποίες εξαφανίστηκε στο παρελθόν.
Παρόλο που το κυνήγι του απαγορεύεται και το ζώο προστατεύεται αυστηρά από την ελληνική Νομοθεσία (Nομοθετικό Διάταγμα 86/69 περί Δασικού Κώδικα, άρθρο 258, παράγραφος 1Δ), η μεγαλύτερη απειλή για την επιβίωσή του στη χώρα μας είναι το παράνομο κυνήγι. Το παράνομο κυνήγι συμβαίνει σε κάθε περιοχή όπου ζει το είδος και εντείνεται κατά την κυνηγετική περίοδο μια και τότε οι λαθροκυνηγοί δεν μπορούν να διαχωριστούν εύκολα από τους

Σε έξαρση η λαθροθηρία
Η λαθροθηρία στην Ήπειρο φαίνεται ότι...καλά κρατεί, σύμφωνα με τα όσα μας είπε ο κ. Σκαμαντζούρας.
Ειδικά το τελευταίο διάστημα, τα περιστατικά παράνομου κυνηγίου πληθαίνουν και εντοπίζονται και σε άλλες περιοχές, εκτός της Κόνιτσας, όπως η Πρέβεζα και οι Παπαδάτες.
«Στείλαμε και θα στείλουμε αρκετούς στον εισαγγελέα και δε θα μας σταματήσουν κάποιοι 'επιφανείς'» σημείωσε ο κ. Σκαμαντζούρας, ο οποίος το αμέσως επόμενο διάστημα θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου στα Μ.Μ.Ε. της περιοχής για το θέμα.

¨ΠΗΓΗ" : ioannina24.gr


.

Top

© Giorgio Peppas



Welcome in Greece