Welcome in Greece Welcome in Greece

 

Welcome in Greece

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ
................
..................

HomeInitial    HomeBack   
.



«Κυνηγώντας» φωτογραφικά

Η ψηφιακή φωτογραφική μηχανή προσφέρει ένα μεγάλο πλεονέκτημα: Μπορείς να κάνεις όσες λήψεις θέλεις, απεριόριστα, πλούσια, απροβλημάτιστα. Πολλές όμως φωτογραφίες θα αναγκαστείς να τις σβήσεις, διότι είτε θα έχουν λάθη είτε δεν θα είναι αξιόλογες, δηλαδή δεν θα διαθέτουν αυτό το κάτι που κάνει μια εικόνα ξεχωριστή. Τι χρειάζεται; Υπομονή και ένστικτο, για να ξεχωρίσεις πότε πρέπει να βιαστείς και πότε να περιμένεις για λίγες φωτογραφίες και (όλες) καλές.

Η υπομονή θα σε ανταμείψει

Είσαι στην ουσία ένας κυνηγός της κατάλληλης στιγμής, αυτού του μαγικού κλικ που θα αποτυπώσει αυτό που ονομάζουμε «Μια εικόνα, χίλιες λέξεις». Άρα θα πρέπει να περιμένεις, όσο και αν χρειαστεί, ώστε να εμφανιστούν οι ιδανικές συνθήκες για τη φωτογράφηση. Δεν είναι όλες οι ώρες ίδιες. Μόλις όμως διαμορφωθεί μια ενδιαφέρουσα εικόνα, σπεύσε να την… αδράξεις.

Μην αφήσεις το φόντο να κυριαρχήσει

Αν θέλεις πραγματικά να αναδείξεις ένα θέμα, φρόντισε τα αντικείμενα που υπάρχουν πίσω του να είναι όσο το δυνατόν λιγότερα, ώστε να μην μπερδεύονται οπτικά με το πρωτεύον θέμα. Εάν δεν μπορείς να έχεις ένα μονόχρωμο φόντο, η λύση είναι να κάνεις λήψη με πολύ ανοικτό διάφραγμα (π.χ. f/2 ή f/4). Με εστίαση στο αντικείμενο που θέλεις, το φόντο θα βγει θολό και δεν θα αποσπάσει το βλέμμα από το κυρίως πλάνο. Το πορτρέτο θέλει αυθορμητισμό

Θα πρέπει να αφήσεις στον άνθρωπο που θέλεις να φωτογραφήσεις χρόνο για να χαλαρώσει, αποσπώντας του την προσοχή με κάποια κουβέντα. Μόλις αυτός/ή ξεχάσει το φακό, αισθανθεί άνετα και αρχίσει να κινείται με φυσικότητα, τότε είναι η ώρα να σηκώσεις τη μηχανή σου και να τραβήξεις… κατά ριπάς (συνεχόμενες λήψεις). Εννοείται ότι έχεις επιλέξει από πριν το φόντο, τον φωτισμό και τις ρυθμίσεις της μηχανής.

Εκμεταλλεύσου τις ευκαιρίες Σίγουρα τεχνικές φωτογράφησης υπάρχουν πολλές, αλλά οι πραγματικές ευκαιρίες για αξιόλογες λήψεις είναι λιγότερες, ειδικά όταν ο χρόνος είναι περιορισμένος. Γι' αυτό έχε τις κεραίες σου ανοικτές ώστε, όταν παρουσιάζονται, να μη σου ξεφεύγουν

Φωτογραφία άγριας φύσης, το παιχνίδι της υπομονής

Οι φωτογράφοι άγριας φύσης ξέρουν ότι το πιο σημαντικό στοιχείο για να βγάλεις φωτογραφία ένα μεγάλο θηλαστικό, πτηνό ή οποιοδήποτε ζώο είναι η υπομονή που πρέπει να έχεις. Συνήθως ένας φωτογράφος άγριας φύσης μπορεί να περιμένει ώρες στο ίδιο σημείο περιμένοντας ένα ζώο να περάσει. Φυσικά η επιλογή του σημείου που θα στήσει την φωτογραφική του μηχανή είναι υψίστης σημασίας και για αυτό πρέπει να γνωρίζει την περιοχή που θα κινηθεί και τι ενδέχεται να συναντήσει.

Η ηθική στη φωτογράφιση άγριων ζώωn

Η φωτογραφική ηθική εξαρτάται από πολλά πράγματα τα οποία κάθε φωτογράφος οφείλει να γνωρίζει και να μην παραβιάζει.

Η φωτογραφική ηθική δεν διαφέρει από την ηθική που υπάρχει σε άλλους τομείς της ζωής μας και θα πρέπει να τηρείται, έστω και αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να δουλέψουμε πολύ περισσότερο και πιο σκληρά για να δημιουργήσουμε φωτογραφίες που θα κάνουν αίσθηση. Φυσικά κάθε είδος φωτογραφίας έχει και τους δικούς του ηθικούς κανόνες.

Τα παραπάνω τα τονίζουμε με αφορμή τον σάλο που έχει προκαλέσει στον Καναδά η απαράδεκτη συμπεριφορά φωτογράφου άγριας ζωής ο οποίος στην προσπάθεια του να φωτογραφίσει μία μεγάλη γκρι κουκουβάγια της προσέφερε ποντίκια (πρακτική αρκετά συνηθισμένη στις Η.Π.Α. και τον Καναδά).

Η φωτογράφιση άγριας ζωής είναι ένα πολύ διαδεδομένο είδος φωτογραφίας και από τα πιο δύσκολα. Η αναζήτηση ενός συγκεκριμένου πτηνού ή ζώου είναι από μόνη της πολύ δύσκολο έργο και η φωτογράφιση του είναι ακόμα πιο δύσκολο. Όμως ίσως αυτό είναι και το ωραίο της όλης διαδικασίας. Πολλοί φωτογράφοι στην προσπάθεια τους να αποθανατίσουν τον στόχο τους λειτουργούν απερίσκεπτα, χωρίς να σκεφτούν τις συνέπειες των πράξεων τους. Χρήση ήχων του είδους μέσω ειδικών ηχητικών εργαλείων ή Η/Υ, προσφορά τροφής, προσέγγιση φωλιών με αυγά ή νεογέννητα, είναι μερικές από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται και οι οποίες είναι απαράδεκτες. Ο λόγος είναι ότι αποσπούν τα άγρια ζώα ή τους αλλάζουν τον τρόπο ζωής με κίνδυνο να τα οδηγήσουν στον θάνατο.

Για παράδειγμα ταΐζοντας ένα άγριο ζώο με σκοπό να το φωτογραφίσουμε το οδηγούμε να χάσει την επιφυλακτικότητα του απέναντι στους ανθρώπους με κίνδυνο να προσεγγίσει κατοικημένες περιοχές όπου κινδυνεύει από αυτοκίνητα ή τους κάτοικους οι οποίοι δεν είναι σίγουρο πως θα αντιδράσουν στην παρουσία του. Θυμηθείτε το ελάφι που αναγκάστηκαν να σκοτώσουν οι φύλακες στο Εθνικό Πάρκο Great Smoky Mountains λόγω του ότι είχε σταματήσει να φοβάται τους ανθρώπους, αφού αρκετοί επισκέπτες το τάιζαν.

Ένα άλλο παράδειγμα η προσέγγιση μία φωλιάς όπου υπάρχουν αυγά ή νεογνά, προσέγγιση η οποία δυνητικά μπορεί να φοβίσει τους γονείς, με αποτέλεσμα να φύγουν μακριά και να αφήσουν τα μικρά στην τύχη τους.

Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα άγρια ζώα είναι απρόβλεπτα και μπορούν εύκολα να θέσουν σε κίνδυνο την σωματική μας ακεραιότητα ή ακόμα και την ζωή μας. Πολλά τα παραδείγματα φωτογράφων που τραυματίστηκαν ή έχασαν την ζωή τους (δείτε εδώ και εδώ).

Επομένως όταν είστε εκεί έξω με σκοπό να φωτογραφίσετε άγρια ζώα, σκεφτείτε πριν κάνετε κάτι τις συνέπειες της πράξης σας για εσάς και το άγριο ζώο και αποφύγετε καταστάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε άσχημα αποτελέσματα.

ΠΗΓΕΣ

.

Top

© Giorgio Peppas



Welcome in Greece

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ
...............
.............