Welcome in Greece
ΚΥΝΗΓΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ KΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ
Welcome in Greece
 Welcome in Hellas 
 

ΑρχικήInitial ΠίσωBack

Το τι είναι παραδοσιακό και τι ελεύθερο κυνήγι !

Συνάδερφοι,

Πολλές φορές αναφέρεται η έκφραση "ελεύθερο-παραδοσικό κυνήγι" τόσο απο τον έντυπο τύπο (περιοδικά) όσο και απο μάς τους ίδιους, και μάλιστα όταν την χρησιμοποιούμε νίώθουμε μια υπερηφάνια, μια ψυχική ανάταση .... γιατί όχι μόνο θεωρούμε ότι διαφέρουμε απο τους άλλους κυνηγούς της υφηλίου αλλά είμαστε και πολύ καλύτεροι τους....

Παραμύθια συνάδερφοι, μπούρδες κοινώς... Θα προσπαθήσω να αναπτύξω το σκεπτικό μου σύντομα για να μην σας κουράσω με μακροσκελή e-mail.

Ελεύθερο... Τι σημαίνει η λέξη Ελεύθερο??? υποθέτω ότι σημαίνει κυνηγάμε όπου και όταν επιτρέπεται απο τους νόμους, και μου έρχετε στο μυαλό η εξής ερώτηση οι κυνηγοί της αλλοδαπής που κυνηγάνε?? και αυτοί όπου τους επιτρέπουν οι νόμοι της χώρας τους κυνηγάνε. Μήπως η νομοθεσίες τους είναι "χειρότερες" απο την δικιά μας?? Οχι βέβαια γιατί έχουμε απο τις ποιό "σκληρές" νομοθεσίες, άλλωστε το ξέρετε αυτό.. Μήπως εμείς δεν πληρώνουμε για να ασκήσουμε το δικαίωμα της θήρας?? Οχι τόσο εμείς όσο και αυτοί πληρώνουμε για να κάνουμε το "κέφι" μας, μόνο που τα λεφτά των κυνηγών της αλλοδαπής πιάνουν τόπο όσο αφορά τα φιλοθηραματικά έργα, ενώ τα δικά μας.... ασε καλύτερα... τα ξέρετε άλλωστε τι να λέμε.....

Παραδοσιακό... Τι σημαίνει αλήθεια η λέξη παραδοσιακό?? Υποθέτω (και αν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με) ότι κυνηγάμε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο και τα ίδια μέσα που κυνήγαγαν οι πατεράδες μας οι παπούδες μας και πάει λέγοντας γενιές 14 πίσω. Με αυτή την λογική συνάδερφοι γιατί καταδικάζουμε τα "δίχτυα" για τα ορτύκια, τα αγκίστρια για τις τσίχλες τις θηλιές για τα γουρούνια και τους λαγούς και πολλούς άλλους ""παραδοσιακούς"" τρόπους κυνηγίου των παπούδων μας. Θα μου πείτε συνάδερφοι ότι τότε το κυνήγι ήταν απο τους βασικούς τρόπους εύρεσης τροφής άρα και επιβίωσης και θα συμφωνήσω μεταξύ μας. Γι αυτό εξάλου και ο κυνηγός καταξιώθηκε σαν "λεβέντης-ημίθεος" στα μάτια των συνανθρώπων του, όχι βέβαια γιατί ανέβεβε στα βουνα και ταλεποριώνταν πράγμα που εκείνες τις εποχές όλοι το έκαναν, αλλά διάιτι συνάδερφοι έφερνε φαγητό στο σπίτι κυνηγώντας, πράγμα που δεν μπορούσαν να κάνουν όλοι. Κάποιοι άλλοι θα πούν ότι οι παπούδες μας μας έμαθαν τους ηθικούς κανόνες, μας ΄΄εμαθαν να κυνηγάμε μας έμαθαν να σεβόμαστε το θήραμα κλπ κλπ κλπ. Δεν θα διαφωνήσω μαζί τους, αλλα να ρωτήσω κάτι συνάδερφοι, Και αυτό παγκοσμια Ελληνική πρωτοτυπία είναι?? Οι άλλοι παπούδες εκτός Ελλάδας δεν μάθανε τίποτε σε αυτά τα εγγόνια τους... μόνο εμείς έχουμε παράδοση?? οχι βέβαια, αλλά οι παραδόσεις είναι και αυτές διαφορετικές απο χώρα σε χώρα... , και να πώ και κάτι άλλο... δεν κατέχουμε ιδιάιτερα στην ηθική (σε όλες τις εκφάνσεις της, και όχι μόνο στο κυνήγι) τίποτα προτεία παγκοσμίως....

Κάποιος φίλος έγραψε όταν συζητάγαμε για τα "υπερ-φυσίγγια" με το βεληνεκές των 100 μέτρων ότι είναι απαράδεκτα και ότι αντιβαίνουν στους νόμους του παραδοσιακού κυνηγιού. Και θα τον ρωτήσω το εξής. Αν ο παπούλης του είχε την δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσει εκείνη τιν "αγνή και ωραία" εποχή δεν θα τα δούλευε???

Δεν θα σας κουράσω άλλο, το στίγμα το έδωσα, πολύ θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις σας.

Φιλικά

Κώστας-Πάτρα

----------------------------------------------------------

Αγαπητέ Κώστα,

Πόσο δικιο έχεις.

Αλλα πρέπει να καταλάβουμε ένα πράμα. Αυτοί οι ασυνήδητοι που χρησιμοποιούν κράχτες ειδικά για τις τσίχλες και άλλα αποδημητικά π.χ ορτύκια, μπεκάτσες κλπ πιθανόν να είναι οι ίδιοι γαίδαροι που ποζάρουν σε φωτογραφίες σε γνωστά περιοδικά επιδυκνύοντας τα αποτελέσματα δήθεν μίας επιτυχημένης εξόδου.

Κατά την άποψη μου είναι καθήκον και υποχρέωση κάθε ευσυνήδητου κυνηγού να καταγγέλλει τέτοιους τύπους στις αρμόδιες αρχές. Είναι πολύ εύκολο να εντοπιστούν εφ όσον οι μηχανές που χρισημοποιούν τραγουδούν...συνέχεια.

Ισως να είναι "δύσκολο" να γίνεται τέτοιος έλεγχος για την εξέυρεση των παρανομούντων εισαγωγέων που εισάγουν τέτοιες συσκευές όπως και των εμπόρων ναρκωτικών ή οποιονδήποτε άλλων παρανομούντων. Συνεπώς στα χέρια μας είναι να βοηθήσουμε στην εξάλειψη αυτής της αντι-αθλητικής συνήθειας.

Καλό επίσης θα ήταν τα περιοδικά να σταματήσουν να θυσιάζουν το άθλημα με φωτογραφίες εκατόμβων και κυνηγοπατεράδων οι οποίοι συνεχώς ποζάρουν με μπεκάτσες πέρδικες τσίχλες τρυγώνια ορτύκια κλπ τα οποία καρπούνται ώσαννά και ο Κύριος εδέησεν απλόχερα προς τους συγκεκριμμένους. Αυτοί ξέρουν πιοι είναι και τί είναι.

Ασε σταματώ εδώ γιατί μου ανέβηκε η πίεση. Αν έχουν κότσια ας κατέβουν στην Κύπρο να τους πάρω για κυνήγι να δούν πώς βγαίννει ο άρτος ο επιούσιος...Οχι πως εδώ δεν έχει μηχανόβιους αλλά τρώνε καλό.... ξύλο και μετανοούν!!!!!!!!.

Γειά σου Φίλε.

Μιχάλης

-------------------------------------------------------------------

Θα ήθελα να πω κάτι στον φίλο και συνονόματο Κώστα από την Πάτρα όσον αφορά την λέξη παραδοσιακό.

Η λέξη παραδοσιακό πιστεύω οτι πρέπει να την αναφέρουμε μόνο και μόνο ως δραστηριότητα. Δηλαδή κάτι που έκαναν οι πρόγονοί μας (κυνήγι) συνεχίζουμε να το κάνουμε και εμείς. Οι τρόποι ποθ ασκείται το κυνήγι άλλαξαν και εάν θέλετε κατά την ταπεινή μου γνώμη καλώς. Μην ξεχνάμε όπως είπε και ο Κώστας οτι τότε οι περισσότεροι κυνηγούσαν για το φαί τους. Τώρα με την κατάσταση που επικρατεί στην ύπαιθρο (εγκατάλειψη των καλλιεργειών, μόλυνση, φυτοφάρμακα, διάνειξη δρόμων) πρέπει να είμαστε προσεκτικοί απέναντι στο θήραμα γενικότερα.

Είναι πολύ μεγάλο το θέμα και μπορούμε να μιλάμε επί ώρες λέγοντας ο καθένας πολύ σωστά πράγματα. Σαν συμπέρασμα μπορώ να πω πως ο καθένας είναι υπέυθυνος για τις πράξεις του και για το πως θα αισθανθεί όταν καρπωθεί το θήραμα. Αυτό που μένει είναι στο σύνολο του κυνηγετικού κόσμου κάποια στιγμή να νιώθουμε τα ίδια συναισθήματα, χαράς θέλετε να πω, πείτε το όπως θέλει ο καθένας αλλά που να προκύπτουν από τον ίδιο σεβασμό από όλους, προς τους νόμους που διέπουν το κυνήγι και για τους τρόπους που πρέπει να ασκείται.

Τέλος θα ήθελα να πω για μια ακόμη φορά οτι όλοι οι κυνηγοί δεν σκέφτονται το ίδιο. Άλλωστε εάν κοιτάξετε τις έρευνες για το πόσοι διαβάζουν τα κυνηγετικά έντυπα στο σύνολο του κυνηγετικού κόσμου θα νιώσετε θλίψη.

Να είστε όλοι καλά.

Υ.Γ. Διογένη εντάξει τώρα με τα γράμματα; Χα,χα

Φιλικά - συναδελφικά

Κώστας Ζαφειρόπουλος

------------------------------------------------------------------

Το τι είναι παραδοσιακό και τι ελεύθερο κυνήγι, ο καθένας μπορεί να το ερμηνεύσει όπως θέλει.

Για μένα παραδοσιακός = κλασικός τρόπος Θήρευσης συνεπάγεται να αισθάνεσαι περήφανος για το κυνήγι που κάνεις. Όλους μπορείς να τους ξεγελάσεις, τον εαυτό σου όχι.

Θα υπέθετε κανείς ότι στις απαράδεκτες μεθόδους καταφεύγουν όσοι δεν έχουν κυνηγετικές ικανότητες ή δεν διαθέτουν σκυλιά.

Οι περιστασιακοί κυνηγοί η καλύτερα «οπλοφόροι» μη μπορώντας να κάνουν τίποτα άλλο περιορίζονται στους κράχτες, στα νυχτερινά καρτέρια, στην εκτέλεση των πουλιών πάνω στα σύρματα (όλος ο κάμπος της Πτολεμαίδας κυνηγά τα τρυγόνια με αυτόν τον τρόπο).

Υπάρχουν κυνηγοί με ικανότητες και καλά σκυλιά οι οποίοι όμως κατέχονται από το σύνδρομο του «καταψύκτη» οπότε αφού ο κλασσικός τρόπος δεν γεμίζει τον καταψύκτη, μετατρέπουν τα σκυλιά τους σε απορτάδικα και κάνουν τον κυνηγότοπο Disco.

Βλέπω φωτογραφίες με κυνήγια που στέλνουν κάποιοι συνάδελφοι στη λίστα και πραγματικά τους χαίρομαι αλλα και τουςζηλεύω. Όχι τόσο για την εξαιρετική κάρπωση, αλλά γιατί με πολύ κόπο έχουν καταφέρει να κάνουν τα δύσκολα να φαίνονται απλά.

Η μεγαλύτερη ικανοποίηση για τον πραγματικό κυνηγό είναι όταν βλέπει τα σκυλιά του να πετυχαίνουν αυτά που με τόσο κόπο και χρόνο τους έχει μάθει. Τι αξία έχουν ένα τσουβάλι ορτύκια μαζεμένα από τον κράχτη συγκρινόμενα με πέντε καλές φέρμες? Αυτή είναι «μαγκιά» του κυνηγού, δεν μπορεί ο καθένας να φτιάξει τέτοια σκυλιά.

Και εννοείται ότι δεν είναι θέμα χρημάτων, γιατί ολοι μπορούμε να αγοράσουμε ένα κουτάβι, το θέμα είναι κατά πόσο είμαστε διαθετημένοι να αφιερώσουμε όλο τον ελεύθερο χρόνο μας για να το εκπαιδεύσουμε σωστά.

Από την ημέρα που αποφάσισα να ασχοληθώ σοβαρά με το κυνήγι, ξεκαθάρισα μέσα μου το τι πραγματικά θέλω και έθεσα κάποιες προτεραιότητες.

Το πόσο χρόνο θα χρειασθώ μέχρι να πετύχω αυτά που επιδιώκω δεν το ξέρω, η ευχαρίστηση όμως που παίρνω από την προσπάθεια αυτή δεν συγκρίνεται ούτε με ένα καταψύκτη λαγούς.

Κώστας Καζέρος

ΕΠΑΝΩ-UP